Chyba każda osoba, która rozpoczyna pracę w nowym stanowisku pracy zastanawia się, w jaki sposób być lubianym przez innych pracowników. Należy jednak podkreślić, że możemy mówić tutaj o dwóch różnorodnych kwestiach – co innego być lubianym w pracy przez pracowników, a co innego być lubianym przez pracodawcę, czy też przełożonego. Niestety te aspekty ze sobą się nie zazębiają i czasami to, że chwali nas pracodawca, to nie oznacza wcale, że będziemy lubiani przez swoich kolegów w pracy. Dlatego należy te dwie kwestie dość dobrze wypośrodkować i być zarówno szanowanym przez kolegów, jak i też docenianym przez pracodawcę. Jak tego dokonać Jak być lubianym w pracy?

Jak być lubianym w pracy?

Jak być lubianym w pracyW pierwszej kolejności zastanówmy się, co powinniśmy robić ,aby szanowali nas koledzy z pracy. Przede wszystkim warto abyśmy byli osobami nie sprawiającymi przesadnie kłopotów. Powinniśmy się przede wszystkim dostosować do zasad panujących na danym stanowisku pracy. Nie mówię mówię tutaj tylko o stosowaniu się do regulaminu w danym zakładzie pracy, ale również do wypracowanych już stosunków pomiędzy pracownikami. Przede wszystkim powinniśmy wchodzić w relacje z różnymi osobami, a nie zamykać się w sobie. Warto z ludźmi rozmawiać wykorzystując do tego każdą wolną chwilę. Dobrze jest abyśmy byli pomocni. Możemy w tym wypadku wykorzystać jakieś swoje talenty, czy też wiedzę i dawać w wsparcie w swoim kolegom. Również warto korzystać z ich pomocy, albowiem wówczas czują się oni docenienie i potrzebni. Przede wszystkim jednak powinniśmy rozmawiać. Ma to szczególne znaczenie w kwestii choćby uwzględniania grafika, czy też rozpiski urlopów. Często sytuacja wygląda tak, że pracodawca w zasadzie te kwestie pozostawia do uzgodnienia pomiędzy pracownikami. W tym wypadku więc nasza umiejętność rozmowy i komunikacji, a także negocjacji pozwoli nam wypracować odpowiednie relacje.

Jak być lubianym przez pracodawcę?

W tym wypadku przede wszystkim w dużej mierze liczy się to, jak skutecznie wykonujemy swoje obowiązki zawodowe. Jeśli jesteśmy pracownikiem sumiennym, terminowym, który przykłada się do powierzonych muza dań, to mamy duże szanse na to, aby być przez pracodawcę docenionym. Niemniej jednak musimy w tym wypadku uważać, aby nasze zaangażowanie w wykonywanie obowiązków zawodowych nie przerodziło się w swego rodzaju nadgorliwość. Ta ostatnia cecha może być źle bowiem odebrana przez naszych kolegów z pracy i zostaniemy ocenieni jako tak zwane lizusy, którym zależy tylko na tym, aby wypaść dobrze w oczach pracodawcy, w celu zwiększenia swojej pensji czy też otrzymania jakiejś korzystniej premii.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here