Kancelaria notarialna – brzmi to, jak bardzo ciekawy pomysł na życie. Niemniej jednak wcześniej trzeba spełnić wiele warunków i pokonać wiele wyrzeczeń, aby takie marzenie stało się rzeczywistością. Jak będzie wyglądało takie założenie własnej kancelarii notarialnej?

Sam początek – studia prawnicze i aplikatura

Oczywiście rzeczą absolutnie podstawową jest w tym przypadku ukończenie pięcioletnich trudnych i dość wymagających studiów prawniczych oraz ukończyć aplikaturę i być nominowanym przez Ministra Sprawiedliwości. To już są niebagatelne wymagania. Podczas studiów i aplikatury trzeba także się zastanowić, czy na pewno zawód notariusza będzie najlepszy.

Co konkretnie ma tu niebagatelne znaczenie? Otóż nasze predyspozycje psychiczne. Nie jest żadną tajemnicą, że po prawie możemy wybrać różne kierunki rozwoju. Pośród nich będzie zawód sędziego, adwokata, prawnika w firmie, prokuratora, czy właśnie notariusza. Notariusz musi wykazywać się cierpliwością i schludnością oraz zdolnością do mediacji.

Założenie kancelarii notarialnej

Kiedy już zdobędziemy uprawnienia notariusza, trzeba założyć kancelarię, w sposób dość podobny, w jaki zakłada się po prostu firmę. Oczywiście na początek decydujemy czy będzie to działalność jednoosobowa, czy spółka. Konieczne jest także wykupienie stosownie wysokiego ubezpieczenia.

Nie bez znaczenia jest także kwestia lokalu. Pytanie zawsze pojawia się – czy wynajmujemy, czy kupujemy? Każdy wybór ma swoje zalety i wady, niemniej jednak w obydwu z nich należy pamiętać o odpowiednim zaadaptowaniu przestrzeni w zależności od ilości klientów, pracowników.

Promocja kancelarii notarialnej

Kancelarie notarialne nie mogą się reklamować. Jednakże nie oznacza to, że nie można zdobywać zaufania klientów. Oczywiście najprostszym sposobem i takim, który daje największe efekty jest kompetencja i wiedza, które skutkują brakiem błędów, dobrze sporządzonymi dokumentami itp.

Jednak na początku musimy jakoś klienta do siebie przekonać. Trzeba zatem zadbać o odpowiednią aranżację kancelarii – nie w stylu nadmiernie urzędowym, ale też zachowującym ciągle oficjalny charakter. Co więcej, warto również zadbać o swoją umiejętność nawiązywania rozmowy, mediacji, a także o odpowiedni strój.

Artykuł powstał w oparciu o materiały znalezione na notariuszadamrobak.pl

[Głosów:15    Średnia:2.5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here