Pozycjonowanie sklepu internetowego to skomplikowane zadanie, które często wymaga kilkumiesięcznej pracy, zanim witryna znajdzie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Jednakże innej opcji na zbudowanie pozycji swojego sklepu nie ma, dlatego im wcześniej zaczniemy wprowadzać pożądane zmiany na swojej stronie, tym lepiej i szybciej osiągniemy cel. Od jakich działań powinniśmy więc zacząć pozycjonować stronę sklepu?

Wybór fraz kluczowych do pozycjonowania sklepu internetowego

Słowa kluczowe to podstawa pozycjonowania każdej strony. Największa różnica polega na tym, że pozycjonowanie normalnej witryny możemy oprzeć na 5-10 najpopularniejszych słów kluczowych. W przypadku sklepu internetowego musimy się skupić na znacznie większej ilości różnych słów kluczowych, w tym także na niszowych frazach kluczowych z tzw. long tail’a.

Wybierając słowa kluczowe dla pozycjonowania, powinniśmy również skupiać się na dokładniejszych słowach kluczowych, czyli np. zamiast „buty adidas” staramy się pozycjonować stronę dla strony „buty adidas nmd r1 runner”. Kiedy internauta wpisuje w Google taką frazę, znaczy, że jest blisko dokonania zakupu. To naprawdę bardzo ważne, aby dobrać odpowiednie frazy dla każdego typu stron, ponieważ to właśnie pozycjonowanie na odpowiednie słowa kluczowe generują darmowy ruch na stronie.

Optymalizacja SEO dla sklepu internetowego

Drugim bardzo ważnym krokiem jest optymalizacja pozycjonowanego sklepu internetowego, czyli przystosowanie go do wytycznych Google i oczekiwań internautów. Większość skryptów sklepów internetowych jest stworzona w taki sposób, aby nie trzeba było wprowadzać dodatkowych zmian w kodzie źródłowym strony, jednak czasem jest to konieczne.

Zazwyczaj musimy również zainstalować dodatkowe wtyczki, które ułatwią użytkownikom zakupy, dostawę oraz opłatę. Warto, zacząć od przeanalizowania i naprawienia podstawowych błędów na witrynie. Trzeba również pamiętać o konieczności wykorzystaniu słów kluczowych w odpowiednich miejscach, tzn. w tytułach, nagłówkach, meta tagach oraz adresach URL.

Content marketing

Treść na stronie to jeden z najważniejszych czynników, które determinują pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google. Zatem, aby zwiększyć ruch na naszej stronie, musimy zadbać o regularne publikowanie wartościowych treści oraz zoptymalizowanie wszystkich opisów kategorii i produktów. Treści na stronie powinny być bogate w słowa kluczowe, ale trzeba przy tym pamiętać, że piszemy je dla użytkowników, a nie robotów. Oznacza to, że opisy nie mają być zlepkiem fraz kluczowych, ale ciekawymi tekstami, które przekonają internautę do zapoznania się z produktami z danej kategorii. Nie możemy zapomnieć o title i description, czyli tagach, w których powinniśmy umieścić nasze słowa kluczowe. W przypadku pisania artykułów na bloga powinniśmy publikować materiały, które dają dużą wartość czytelnikom, a nie tylko starają się im sprzedać nasz produkt.

Certyfikat SSL

Bezpieczeństwo w internecie jest dzisiaj na znacznie wyższym poziomie niż jeszcze kilkanaście lat temu, jednak nie oznacza to, że nie powinniśmy pokazać użytkownikom, że korzystanie z witryny jest całkowicie bezpieczne. W tym celu trzeba zakupić certyfikat SSL, czyli narzędzie, które zabezpiecza przesył danych z witryn internetowych. Google oficjalnie ogłosiło, że jego posiadanie wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania.

Responsywność

Już kilka lat temu Google opublikowało statystyki, z których wynika, że większość wyszukiwań w sieci pochodzi z urządzeń mobilnych. Aby sklep internetowy mógł być wysoko indeksowany, musimy więc zadbać o prawidłowe funkcjonowanie witryny na telefonach i tabletach. Responsywność jest ważnym elementem wpływającym na User Experiance, dlatego sprawdzenie tego, jak otwiera się strona na smartfonach, jest kluczowym zadaniem przy pozycjonowaniu.

Więcej informacji o pozycjonowaniu sklepów znajdziesz tutaj.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here