Praca lakiernika należy do podstawowych funkcji, które oferowane są przez firmy blacharskie. Chodzi tutaj właśnie o malowanie karoserii samochodu. Jako specjalista w takiej dziedzinie możemy zdecydować się na wykonywanie tego z różnych powodów. W niektórych przypadkach może to być przymus taki jak stłuczka czy drobne zarysowanie. W innym przypadku może być to zwyczajne chęć odświeżenia wyglądu samochodu. Dzisiaj przedstawiamy wam pokrótce w jaki sposób wygląda praca lakiernika. Sprawdźmy to!

Przeczytaj też: https://www.zlecenia.pl/blog/lakiernik-w-warsztacie-samochodowym-jak-wyglada-praca-lakiernika/

Przygotowanie do lakierowania samochodu

Lakiernik musi być osobą, która od razu powinna wiedzieć jak zabrać się do całego procesu. Dobry specjalista wie, że nie można od razu zabrać się za ubarwienie auta. Na początku musi on je do tego odpowiednio przygotować. To będzie zależało przede wszystkim od tego, w którym miejscu karoserii znajduje się fragment polecony do renowacji. Lakiernik na początku odpina błotniki i zderzaki. Nie mogą one przeszkadzać podczas wykonywania całego procesu. Następnie osoba taka ściąga starą warstwę farby, przy pomocy papieru ściernego lub gdy farba jest dość stara i gruba przy użyciu specjalnie do tego przeznaczonych narzędzi. Następnie myje wcześniejszą karoserię i natłuszcza ją. W taki sposób mamy przygotowaną powierzchnia, na którą możemy nałożyć już bezpośrednio środek bazowy.

Co w przypadku, kiedy karoseria jest zniszczona?

Wówczas jest to bardziej skomplikowany proces. Im bardziej jest ona zniszczona, tym naprawa będzie dłuższa, a co za tym idzie bardziej kosztowna. Lakiernicy sami przyznają, że większość powierzonych im zadań skupia się na grubszym kalibrze. Są to bowiem samochody wymagające sporo pracy i czasu. Przed zajęciem się pracą lakiernik zleca klientowi wizytę u blacharza, który wypełni drobne ubytki przy pomocy szpachelki. Taki sposób samochód jest gotowy do przejęcia go przez lakiernika. W podobny sposób wygląda sytuacja w przypadku, kiedy nasz samochód zaatakuje rdza. Oczywiście można byłoby ją usunąć, lecz to nie spowodowałoby tego, że problem zniknie. Do usuwania rdzy lakiernik używa specjalnego papieru ściernego o gradacji 60 – 120. W przypadku szlifowania szpachli lepszym papierem ściernym będzie ten z zakresu 120 – 140. 

Zobacz też: https://www.moneygo.pl/ile-jest-w-stanie-zarobic-pielegniarka/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here