Etykieta jest jednym z głównych i zarazem najważniejszych elementów każdego produktu. Mimo iż mogłoby się wydawać, że za każdym razem powstaje w taki sam sposób, to jednak na przestrzeni lat zmieniła się jej forma. Niegdyś stosowano bowiem wyłącznie etykiety jednowarstwowe, dziś natomiast zastąpiły je te wielowarstwowe.

Druk etykiet wielowarstwowych – główne zalety

Etykieta wielowarstwowa – jak sama jej nazwa wskazuje – składa się z przynajmniej dwóch, a czasem i trzech bądź czterech warstw. Zapewnia jej to większą przestrzeń na treść i tym samym pozwala umieścić na niej więcej informacji. To idealne rozwiązanie dla mniejszych artykułów, takich jak wyroby kosmetyczne bądź biżuteria.

Niektóre produkty, właśnie z uwagi na swój niewielki rozmiar, nie są w stanie pomieścić wszystkich kluczowych dla klienta komunikatów, przez co jednowarstwowe etykiety totalnie się na nich nie sprawdzają. Wielowarstwowy papier to sposób na zaoszczędzenie miejsca. Jest funkcjonalny i bardzo użyteczny – zarówno dla producenta, jak i klienta.

Etykiety wielowarstwowe i ich odmiany

Placówki oferujące druk etykiet wielowarstwowych zawsze są w stanie zaproponować potencjalnemu klientowi przynajmniej kilka opcji do wyboru. Najpopularniejsze wśród nich są: etykiety dwustronne, etykiety w typie booket (zawierające dodatkową wkładkę) oraz etykiety peel-of (składające się przeważnie z trzech oddzielnych stron).

Klient może wybrać dla siebie nie tylko typ etykiety czy ilość składających się na nią warstw, ale również i rodzaj papieru, na którym ona powstanie. Pozwala to na jeszcze lepsze dopasowanie etykiety do konkretnego wyrobu. A warto zwrócić uwagę nawet na takie szczegóły, gdyż w większości przypadków to one kreują ogólny wizerunek marki.

Jak wygląda druk etykiet wielowarstwowych?

Istnieją tylko dwie metody druku wykorzystywane przez drukarnie. Etykiety wielowarstwowe tworzy się albo analogowo, albo cyfrowo. Druk analogowy jest bardziej funkcjonalny, ponieważ zapewnia klientowi dostęp do wielu dodatkowych funkcji. Etykiety tworzone w oparciu o tę technikę można pokryć ochronną warstwą lakieru, laminować czy nawet wykonać na nich złocenie.

Drug cyfrowy to z kolei opcja zdecydowanie bardziej ekonomiczna. Jest on na tyle tani, że staje się idealnym wyborem dla małych działalności lub takich firm, które dopiero próbują zaistnieć na rynku.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy Eticod.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here