Jak obliczyć godziny pracy, które musimy przepracować w ciągu tygodnia i miesiąca? Wielu pracowników, którzy dopiero podejmują się pracy na danym stanowisku zastanawiają się, ile godzin przyjdzie im przepracować w danym okresie czasu. Aby obliczyć tą ilość godzin wystarczy po prostu pomnożyć ilość dni przez standardowy dzienny wymiar pracy. Dlatego też w pierwszej kolejności powinniśmy dokładnie wiedzieć ile godzin dziennie będziemy pracować.

Jak obliczyć godziny pracy?

Jak obliczyć godziny pracyZatem jak obliczyć godziny pracy? W pierwszej kolejności sprawdźmy ile godzin czasu będziemy pracować każdego dnia. W przypadku umowy o pracę na pełny etat będzie to 8 godzin dziennie. W tym przypadku w ciągu tygodnia przepracujemy 40 godzin, co w ciągu miesiąca da nam wymiar 160 godzin. Oczywiście miesiąc miesiącowi jest nierówny. Różnią się one ilością dni. Niemniej jednak przyjmując standardową długość miesiąca trwającego 4 tygodnie, to wychodzi nam wymiar 160 godzin. Niemniej jednak nie wszyscy pracujemy na pełnym etacie. Część zatrudnionych jest również na pół etatu. W tym przypadku pół etatu ma wymiar 4 godzin dziennie, które dają nam w ciągu tygodnia 20 godzin roboczych. Co w ciągu standardowego miesiąca danem 80 godzin pracy. Jak widać obliczenie ilości godzin pracy jaką będziemy musieli świadczyć w ciągu tygodnia, czy też miesiąca jest stosunkowo prosta.

Jak obliczyć nasze zarobki na godzinę?

Również dość prostą kwestią jest wyliczenie sobie zarobków na godzinę. Oczywiście najważniejsze tutaj znaczenie mają zarobki netto, które otrzymujemy wprost na ręką. Po prostu po otrzymaniu wynagrodzenia za dany miesiąc dzielimy tę kwotę przez ilość przepracowanych godzin. Wówczas otrzymujemy stawkę za godzinę netto i to jest najbardziej wiarygodna informacja na temat naszych zarobków. Oczywiście takiej kwoty nie znajdziemy w umowie o pracę, którą podpisaliśmy, albowiem tam przede wszystkim podawane są kwoty brutto. Od tej kwoty odciągane są przede wszystkim składki zdrowotne i społeczne, a także zaliczka na podatek dochodowy. Dlatego też dla pracownika kwota brutto za godzinę podana w umowie, jest często myląca i ciężko z niej później wywnioskować ile tak naprawdę będziemy zarabiać. Dopiero po uzyskaniu wypłaty i podzieleniu jej przez ilość przepracowanych godzin uzyskujemy najbardziej wiarygodną informację na temat naszych zarobków na godzinę.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here